Małe hotele

Niektórzy z nas sprzedają domy, inni mieszkania, a jeszcze inna grupa ludzi hotele. Kiedy zapadnie decyzja o sprzedaży lub kupnie hotelu, bez względu na jego wielkość, istnieją dwa problemy, przed którymi stają ich właściciele. Po pierwsze jest to sposób, w jaki ma zostać zorganizowany proces kupna i sprzedaży oraz ustalenie ceny, które odzwierciedla jego rzeczywistą wartość. Wycena i sprzedaż hotelu jest inna w zależności od tego, czy mamy do czynienia z małym, czy z dużym biznesem. Ogólnie rzecz biorąc, mały biznes to taki, którego właściciel pełni także funkcję głównego zarządzającego, a przychody, który generują firmę, w dużym stopniu wpływają na wypłatę wynagrodzenia dla właściciela. Wielu rzeczoznawców, zajmujących się wyceną małych hoteli, moteli, czy pensjonatów, popełnia błąd poprzez stosowanie określenia ich wartości na podstawie metodologii odpowiedniej do wyceny dużych hoteli. Istnieją trzy metody, dzięki którym dokonywana jest wycena hoteli. Są to metody majątkowe, gdzie wartość opiera się na wartości majątku hotelu, metody dochodowe, gdzie wartość zależy od wysokości i trwałości przepływów finansowych hotelu, a także metody rynkowe, w których wartość ustalana jest na podstawie porównania wybranych wartości ekonomicznych, jakie hotel uzyskuje.

[Total: 0    Average: 0/5]